Už jsem říkala, že mě ohledně zařizování doprovází jakási smůla? Škola a výběr předmětů není vyjímkou... Původně jsem měla v plánu chodit na předměty z magisterkého programu zaměřeného na osvojování a učení angličtiny. V sprnu jsem ale zjistila, že se předměty jaksi neotvírají... program se sloučil s druhým - literárním - magisterským programem místní katedry anglické filologie a ještě ke všemu se čeká na oficiální schválení ministerstvem... Takže předměty vybírám z programů Grau en Estudis Anglesos - čtyřletý program odpovídající našemu bakaláři a Llicenciatura en Filologia Anglesa - už dobíhající pětiletý program. Po čtyřech letech studia ale už mam většinu toho, co se tu učí, odchozeno u nás (a přiznám se, že na literaturu jsem moc nekoukala :D ), takže jestli se nechci uplně kopat do zadku, výběr není zas tak široký. Nicméně předmětů potřebuju pět, takže jsem si vybrala tři najisto a zbytek si rozmyslim, až uvidim, jak to vypadá na hodinách. Ty tři předměty, na které budu chodit určitě jsou:
- Sociolinguistics
- English Language Teaching Methodolgy
- Autoaprenentatge de l'Anglès com a Segona Llengua i les seves Aplicacions Tecnològiques (což je něco, co nedokážu přeložit :D ale jde o to, jak se můžete učit sami třeba prostřednictvím internettového kurzu...)
Note: jediný pro mě opravdu vhodný předměty a všechny začínají v 8:30 X-) A navíc všechno mají 2x týdně, takže od pondělí do čtvrtka budu vstávat v 7... čekala jsem tu větší leháro :D
Note: jediný pro mě opravdu vhodný předměty a všechny začínají v 8:30 X-) A navíc všechno mají 2x týdně, takže od pondělí do čtvrtka budu vstávat v 7... čekala jsem tu větší leháro :D
Kromě toho chodím na pár dalších předmětů, který by připadaly v úvahu, a čekám, jestli něco bude z toho magistra... i když tam to stejně moc nevidim, protože i když se otevře, předměty budou jiný, míň zajímavý, než jsem si vybrala původně. Na konečné rozhodnutí mám měsíc, protože registrace předmětů proběhne až mezi 13. a 17. říjnem.
12. září 2011 - pondělí
U informačního okýnka jsem si vyzvedla desky a diář (vše samozřejmě ve stylové zelené barvě)... očividně to fasujou všichni na začátku každýho roku, což jim hodně závidim, je to moc užitečná a zároveň desginová věc :))
Sociolinguistics (8:30-10:00)
Předmět vypadá hodně podobně jako naše semináře v Praze. Hned na první hodině jsme dostali první článek na přečtení.
- "Is the reading long?"
- "No, no. It has only about 20 pages, so no, it's not long."
Jako doma...
Llengua Anglesa: Gramàtica Descriptiva II (10:00-11:30)
Čekala jsem něco pokročilejšího, ale první hodinu strávili tim, že si říkali, co to znamená "znát slovo"... happy je adjektivum, vyslovuje se [hepi] a znamená štěstí... Pak to chtěla vyzkoušet na slově procrastination a jeden člověk věděl, co to je... Takže tenhle seminář jsem zabalila po pěti minutách.
- "Is the reading long?"
- "No, no. It has only about 20 pages, so no, it's not long."
Jako doma...
Llengua Anglesa: Gramàtica Descriptiva II (10:00-11:30)
Čekala jsem něco pokročilejšího, ale první hodinu strávili tim, že si říkali, co to znamená "znát slovo"... happy je adjektivum, vyslovuje se [hepi] a znamená štěstí... Pak to chtěla vyzkoušet na slově procrastination a jeden člověk věděl, co to je... Takže tenhle seminář jsem zabalila po pěti minutách.
Anglès Diacrònic (13:00-14:30)
Nejdřív jsem se nějak ocitla ve špatné učebně na přednášce o historii antického Říma... ve správné učebně jsem se pak dozvěděla, že učitelka je podle všeho nemocná a po pěti minutách všichi odešli... Takže uvidím až příští týden. Jestli si ale budu muset zapsat něco z předmětů, které už jsem měla, tak to vidím právě na historický vývoj.
Možná jste si všimli, že v rozvrhu nejsou přestávky... trošku zvláštní, ale všichni začínají cca o 10 minut později, takže se to srovná... :)) Nevýhoda je, že když ráno přijdu - včas nebo i trochu později - učebny vapadají takhle:
Taky tady mají zajímavý systém distribuce materiálů... učitel připraví reading, jeden článek nebo skripta na celý kurz, a šoupne to do copyroomu... tam tomu dají číslo a vy si jenom přijdete vyzvednout pack č. XY. Je to jednodušší, než běhat po kopírkách, ale ne uplně levný... za první reading na sociolingvistiku jsem zaplatila skoro euro.
Jo, a učitelům se tu opravdu tyká a říká křestním jménem... věděla jsem o tom, ale dokud to nevidíte, ndokážete si to uplně představit... je to zvláštní, asi s tím budu mít trochu problém.
Nejdřív jsem se nějak ocitla ve špatné učebně na přednášce o historii antického Říma... ve správné učebně jsem se pak dozvěděla, že učitelka je podle všeho nemocná a po pěti minutách všichi odešli... Takže uvidím až příští týden. Jestli si ale budu muset zapsat něco z předmětů, které už jsem měla, tak to vidím právě na historický vývoj.
Možná jste si všimli, že v rozvrhu nejsou přestávky... trošku zvláštní, ale všichni začínají cca o 10 minut později, takže se to srovná... :)) Nevýhoda je, že když ráno přijdu - včas nebo i trochu později - učebny vapadají takhle:
Taky tady mají zajímavý systém distribuce materiálů... učitel připraví reading, jeden článek nebo skripta na celý kurz, a šoupne to do copyroomu... tam tomu dají číslo a vy si jenom přijdete vyzvednout pack č. XY. Je to jednodušší, než běhat po kopírkách, ale ne uplně levný... za první reading na sociolingvistiku jsem zaplatila skoro euro.
Jo, a učitelům se tu opravdu tyká a říká křestním jménem... věděla jsem o tom, ale dokud to nevidíte, ndokážete si to uplně představit... je to zvláštní, asi s tím budu mít trochu problém.
13. září 2011 - úterý
Metodologia de l'Ensenyament de l'Anglès I (8:30-10:00)
Předmět vypadá celkem fajn, jenom jsem si musela koupit pack za 6€...
Předmět vypadá celkem fajn, jenom jsem si musela koupit pack za 6€...
Autoaprenentatge de l'Anglès (10:00-11:30)
Lehce záhadný předmět, pořád nevím, co od toho čekat... Ana (učitelka :)) se chce přesunot do počítačové místnosti, takže to asi bude spíš prakticky zaměřené. Výhoda je, že z toho není závěrečná zkouška, jako z většiny předmětů, ale zase vyžaduje dost aktivní přístup v hodinách a hodně se ptá... Ale což, nějak to překlepu.
V poledne jsme měla schůzku se svojí koordinátorkou... je moc hodná, ale v podstatě jsem se nedozvěděla nic nového, jejich rozvrhy znám už nazpaměť. Kromě předmětů, kterými bych doplnila povinné atestace pro Erasmus, sháním ještě nějaký kurz nebo cokoliv katalánského, ale na FF očividně kromě katalánské filologie nic moc není... Ale slíbila mi, že mi dá hned vědět, až budou vědět něco o tom magisterském programu.
Lehce záhadný předmět, pořád nevím, co od toho čekat... Ana (učitelka :)) se chce přesunot do počítačové místnosti, takže to asi bude spíš prakticky zaměřené. Výhoda je, že z toho není závěrečná zkouška, jako z většiny předmětů, ale zase vyžaduje dost aktivní přístup v hodinách a hodně se ptá... Ale což, nějak to překlepu.
V poledne jsme měla schůzku se svojí koordinátorkou... je moc hodná, ale v podstatě jsem se nedozvěděla nic nového, jejich rozvrhy znám už nazpaměť. Kromě předmětů, kterými bych doplnila povinné atestace pro Erasmus, sháním ještě nějaký kurz nebo cokoliv katalánského, ale na FF očividně kromě katalánské filologie nic moc není... Ale slíbila mi, že mi dá hned vědět, až budou vědět něco o tom magisterském programu.
14. září 2011 -středa
Sociolinguistics (8:30-10:00)
První reading byl už na tuto středu, což mi trochu uniklo + v úterý jsme byli v Barceloně, takže už teď jsem pozadu. Ano, opravdu jako doma... :))
14. září 2011 - čtvrtek
Metodologia de l'Ensenyament de l'Anglès I (8:30-10:00)
Fajn hodina, ale klimoška jela naplno a byla tam pěkná zima. Další hodinu mám v té samé místnosti...
Fajn hodina, ale klimoška jela naplno a byla tam pěkná zima. Další hodinu mám v té samé místnosti...
Opět velice aktivní hodina... Půl hodiny před koncem, když už jsme všichni byli jak kus ledu, si Ana všimla, že je tam zima a šla zjišťovat, jak vypnout klimatizaci... Vrátila se s tím, že máme otevřít okno :D
Orígens de la Literatura Anglesa (11:30-13:00)
Na tenhle předmět jsem se byla podívat ze zvědavosti, protože nejstarší literatura mě zajímá a možná bych si to teda mohla zapsat... Ukázalo se, že je to literárně zameřený předmět - ne jako u nás, kde se v tomhle období hodně bere v potaz i jazyk. Taky se píšou dva průběžné testy a jeden závěrečný, které spočívají v rozboru přiložených textů.... jiných, než se budou dělat v hodinách. Na seznamu četby sice jsou věci jako Sir Gawain and the Green Knight a Canterbury Tales, ale to mě asi nepřesvědčí, rozebírání literatury mám docela dost... Takže se asi zajdu podívat ještě na pár hodin, ale to bude nejspíš všechno.
V pátek většinou nejsou hodiny, což je fajn. Kromě čekání na magisterské předměty jsem ještě objevila bezva předmět na fakultě překladatelství (ano, mají svojí vlastní fakultu): Introducció a la realitat catalana per a estrangers. Protože ještě měli nějaký zmatený rozvrh, psala jsem pánovi, který to učí, jestli se ten předmět letos otevírá a v jakém jazyce... Odepsal mi, pochválil mojí katalánštinu (uíí) a velice mě potěšil - předmět se otevírá a o jazyce se hlasuje na začátku kurzu. Většinou prý vyhrává španělština, ale materiály i power point prezentace mají v angličtině, uíí. Na tenhle předmět se těšim, snad to bude v pohodě, jenom škoda, že začíná až 26. září.
Kromě toho hledám nějakou tu katalánštinu. Nejpřijatelněji se jeví seminář taky na překladatelství - je to pro místní, kteří už nějakou katalánštinu měli ve škole, takže určitě budou na vyšší úrovni než já, ale je to jediná věc, kde se nezačíná od úplně od začátku... Katalánštině ale věnuju další kapitolu :))
Žádné komentáře:
Okomentovat